L’odontologia conservadora és l’especialitat orientada a mantenir les dents en el millor estat.

La reconstrucció dental és un dels mètodes més utilitzats per a recuperar les dents. Per diferents motius les dents es poden deteriorar i gràcies a la reconstrucció, poden recuperar i conservar la funcionalitat i l’aspecte estètic.

En quins casos està indicada una reconstrucció dental?

• Càries

Un empastament dental es tracta d’una reconstrucció.

Una vegada que l’odontòleg/a ha netejat completament la càries, és necessari omplir el buit que ha quedat en la dent per a evitar que s’acumulin restes de menjar i bacteris.

Si la càries ha causat danys més greus, és possible que el pacient necessiti un tractament de conductes (endodòncia), l’últim recurs per a conservar una dent malalta.

• Fractura de la corona

És habitual que els més petits sofreixin fractures en les dents a causa d’un cop accidental.

No obstant això, qualsevol adult pot tenir un impacte en la seva boca que afecti les dents.

Una dent trencada, sobretot si es tracta de les incisives superiors, suposa una preocupació per a molts pacients per raons estètiques, però no és l’únic factor que s’hauria de tenir en compte.

En cas que la fractura de la corona sigui parcial, és a dir, que només s’hagi perdut una part de la peça dental i no hi hagi una major complicació, el dentista pot solucionar el seu problema estètic mitjançant una reconstrucció.

• Endodòncia d’una dent

Es tracta d’una intervenció més complexa que un simple empastament, i requereix sanejar completament la zona de la dent danyada per la càries.

L’endodòncia consisteix en l’extracció de la polpa lesionada. Aquesta part de la dent es troba a l’interior i conté els nervis i vasos sanguinis.

Després de realitzar l’endodòncia, el dentista procedeix a segellar el buit amb material biocompatible i la dent recupera la seva total funcionalitat.