Unitat de neuromodulació

Presentació

Els tractaments a través de la neuromodulació són una línia nova i en ple desenvolupament en el món. Constitueixen una de les formes més segures i eficaces d’aconseguir resposta terapèutica a través de la modulació neuronal.

La neuromodulació mitjançant l’ús d’estimulació transcranial amb corrent directe (coneguda amb les sigles tDCs) (transcranial direct current stimulation) és un mètode neurofisiològic d’estimulació cerebral no invasiva, indolora i sense efectes secundaris. Aquesta tècnica consisteix a aplicar petits corrents elèctrics a través d’uns elèctrodes (ànode i càtode) situats sobre el cuir cabellut.

El flux de corrent directe penetra en les capes cortical i subcortical de l’escorça cerebral. Aquest produeix un efecte neuromodulador de l’excitabilitat neuronal en modificar el potencial de la membrana en repòs, alhora que incrementa la seva capacitat per ser modulada i afavoreix la neuroplasticitat cerebral (capacitat del cervell de reorganitzar les seves connexions neuronals i millorar el seu funcionament). Aquest efecte fa possible la millora clínica en múltiples patologies neurològiques i psiquiàtriques.

Indicat per tractar:

• Dolor neuropàtic central i perifèric.
  • Dolor crònic i agut.
  • Dolor lumbar.
  • Síndrome dolorosa regional complex (distròfia simpàtica reflexa).
  • Fibromiàlgia.
  • Síndrome de fatiga crònica.
  • Dolor post ictus.
  • Dolor en esclerosi múltiple.
  • Migranya.
  • Neuràlgia del trigemin.
  • Neuropatia diabètica dolorosa.
  • Trastorns del son.
  • ACV.
  • Ansietat i depressió.
  • Trastorn obsessiu compulsiu.
  • Consum de substàncies.
  • Estrès: prevé els dèficits de memòria de treball associats a l’estrès, millora la funció cognitiva i la fatiga física i mental.
  • Rehabilitació Cognitiva.

Copyright© Clínica Sardenya  |  Autorització Centre Sanitari: E08053108  |  Última actualització: 15/11/2019  |  Avís legal